Sivut

keskiviikko 27. helmikuuta 2013

Kakkamutsi

Tässä ihana esikoiseni, 1v 9 kk. Hän kiipeää, pyörii, menee ja pelleillee. Kokoaa vakavana pieniä palapelejä ja taputtaa riemuissaan hypätessään kynnykseltä maahan. Hän on myös alkanut puhua. Sanavarastoon kuuluu jo ties mitä, mutta ei äitiä. Kun kirjasta näyttää äidin kuvaa, lapsi sanoo kakka. Naapurin tädit ja kaikki miespuoliset sukulaiset se kyllä tietää nimeltä.

Siinä tuntee olevansa hyvä ja tärkeä, kun on saanut kaksi pientä ensin vaihdettua kuiviin vaippoihin, sitten syöttänyt, sitten taas pessyt kakkaa, pukenut haalarit, raahannut pihalla pulkkaa työntäen samalla hangessa vauvanvaunuja ja pieni kysyy kokoajan "ishi?""Isi on töissä"vastaan about sadannen kerran.Pieni on hämmentyneen näköinen ja tarjoaa minulle pulkannarua ja sanoo "kakka". Joo kakka vetää sua pulkassa.





Semmonen se on. Mun ihana ja rakas esikoiseni ja tällasen mekon sen kakkamutsi ompeli sille. Vaikenen ja jään odottamaan, että pieni alkaa sanoa äiti.




Rusettikangas on Liandlolta, pallollinen Michael Stoffeckeltä. Kaavana flow OB 4/2012.  

8 kommenttia:

kewa kirjoitti...

Niin kaunis mekko! Ja kakka on kaunis asia;)

Anonyymi kirjoitti...

REPS!
Mä niin symppaan sua. Meillä esikolla kesti kauan alkaa puhumaan (yli 2v:si). Ensimmäinen sana, olikin lause. Äitiä kovin olisin toivonut, mutta sitä sain odottaa ja kauan. Minä olin vain "Anna Öh, Älä Iu ja Ei ei!" Vaihteli päivästä. Isit, mummot ja tuffat kyllä osasi sanoa. Ishiä meilläkin kysyttiin ja kysytään edelleen. Siispä lukeudun kakkamutseihin, jotka ompelee prinsessoilleen :)

Mia kirjoitti...

Mahtava tyttö! :D Mun tyttö 2 v. sanoi kauan myös papa (isi meillä) ja kun käski sanoa äiti, niin tyttö vaan totes, että "mmmm" Eli mä olin monta kuukautta "mmmm"! Nyt olen "nänti" :)

Tosi hieno mekko! Hyvin sopii kankaat yhteen! :) Täytyy kyl koeajaa tuo flow!

Mieli kirjoitti...

Ihana mekko! Meillä minä olen kyllä vuoden ikäiselle äiti, mutta isi on brmmbrmm ja saman arvonimen on siis saanut autot, lentokoneet ja muut moottorilliset! :D

Kikka kirjoitti...

Meillä näistä kahdesta pikkuisesta vanhempi ei myöskään piiiitkäään aikaan sanonut äiti, kunnes keksin siihen syyn. Eihän kukaan täällä sanonut minua ÄITIksi, jotta lapsi olisi oppinut. Isistähän me kyllä puhuttiin pojan kanssa, "isi on töissä, mees kattoon ku isi tuli töistä" jne. En varmaan puhunut pojalle itsestäni kolmannessa olomuodossa (tuu äitin luo, vaan sanoin tuu tänne tms). Pienempi oppi sitten nopsaan, kun isompi huuteli, et "äiti tee sitä ja äiti tee tota".

Kikka kirjoitti...

Piti muuten kirjoittaa viel, et meillä kun näytti Miina ja Manu Maatilalla kirjasta possuja imettävän emakon kuvaa, niin poika sanoi pienenä sitä äitiksi...

Anonyymi kirjoitti...

Ja meidän pikkuneidin ensimmäinen sana oli kakka 1v 7kk ikäisenä :D Äiti tuli muiden sanojen ohessa vasta lähempänä kahta vuotta...

Leisa kirjoitti...

Ihanaa, että on muitakin kakkamutseja. Kai se on huisin tärkeä juttu noille pienille tuo kakka ja otetaan kunnianosotusena tuo kakkana oleminen :)